prof. dr hab. Katarzyna Schier: Psycholog, psychoterapeutka, psychoanalityczka. Ukończyła podyplomowe studia z psychoterapii dzieci i młodzieży w Heidelbergu, w Niemczech. Autorka pierwszej w Polsce naukowej monografii o parentyfikacji „Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie”, wieloletni pracownik naukowy Katedry Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny Wydziału Psychologii UW. Zajmuje się genezą zaburzeń psychosomatycznych, problematyką Ja cielesnego i obrazu własnego ciała. Łączy pracę kliniczną z pracą naukową. Jest autorką wielu publikacji naukowych, w tym ostatnio wydanej książki pod Jej redakcją pt. „Samotne ciało. Doświadczanie cielesności przez dzieci i ich rodziców”.
✔️ Zapoznasz się z klinicznymi przykładami traumy ukrytej.
✔️ Dowiesz się, jak prof. Katarzyna Schier pracuje ze swoimi pacjentami, którzy doświadczyli traumy ukrytej.
✔️ Poznasz wyniki badań nt. traumy ukrytej.
✔️ Lepiej zrozumiesz tematy takie jak:
🔸 parentyfikacja jako jeden z rodzajów traumy ukrytej;
🔸 kultura, która zaciera traumę ukrytą, a nawet ją gloryfikuje;
🔸 spełnianie ambicji rodzica przez dziecko;
🔸 syndrom przetrwania internatu;
🔸 stosunek wobec ciała u osób z traumą ukrytą (posłuchamy też o sposobach pracy Pani Profesor z tego typu pacjentami).
Sabina Sadecka: Nauczycielka terapii traumy, terapeutka traumy. Współzałożycielką portalu opsychologii.pl popularyzującego rzetelną wiedzę o psychologii i psychoterapii. Twórczyni podcastu „Ładnie o traumie”. Pisze o traumie na swoim blogu sabinasadecka.pl, Newsweek Psychologia i wielu czasopism psychologicznych.Uczy studentów studiów podyplomowych SWPS w Poznaniu. Pracuje w poznańskiej publicznej poradni dla osób z doświadczeniem traumy. Jest pasjonatką uczenia w taki sposób, by - poza wzrostem wiedzy i umiejętności - życie jej słuchaczy zmieniało się w upragnionym dla nich kierunku.
✔️ Poznaj techniki zaczerpnięte z neurobiologii interpersonalnej i Somatic Experiencing oraz metody budowania poczucia stabilności i ugruntowania.
Dowiedz się:
✔️ W jaki sposób odczytywać, co dzieje się z ciałem pacjenta i jak wykorzystywać to jako źródło wiedzy w procesie terapii.
✔️ Jak angażować pracę z ciałem na rzecz zmian w terapii.
✔️ Jakie ślady w ciele pozostawiają doświadczenia traumatyczne i w jaki sposób manifestują się one w ciele.
✔️ Jak przez pracę z ciałem zmieniać niekorzystne wzory reakcji na wspomnienia traumatyczne