Jak w pracy grupowej z nastolatkami stworzyć dla nich angażujące i bezpieczne środowisko, które pomoże im wykorzystać ich wewnętrzną siłę w budowaniu własnej tożsamości oraz relacji z rówieśnikami

Prowadzący: Janice DeLucia-Waack, Allen Segrist

W tym kompleksowym materiale wideo prezentującym na żywo grupę z udziałem prawdziwych uczniów szkół średnich, dwaj doświadczeni terapeuci grupowi dzielą się swoją rozległą wiedzą. Dzięki temu film ten jest pozycją obowiązkową zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają prowadzić grupy, jak i dla doświadczonych terapeutów grupowych, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności.

Obejrzyj całe szkolenie:

🕐 Czas trwania: 02:22:00

🗓 Data premiery: 2007

🌎 Kraj produkcji: USA

💬 Wersja językowa: polskie napisy

Jak w pracy grupowej z nastolatkami stworzyć dla nich angażujące i bezpieczne środowisko, które pomoże im wykorzystać ich wewnętrzną siłę w budowaniu własnej tożsamości oraz relacji z rówieśnikami


Jedną z głównych cech tego filmu jest to, że przeprowadza widza przez każdy etap grupy, dając mu kompleksowe zrozumienie tego, co robić od początku do końca. Zaczynając od pierwszej sesji, nauczysz się czynności, które pomogą nastolatkom poznać się nawzajem i poczuć się bardziej komfortowo w grupie, a także jak rozmawiać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i wyznaczaniu celów.

Następnie w środkowym etapie grupy akcent przesuwa się na rozwój umiejętności i naukę nowych zachowań. Tutaj grupa bada, w jaki sposób myśli wpływają na uczucia, a także umiejętności asertywności i włączanie odporności. Na koniec prowadzący prezentują jak zakończyć pracę w takiej grupie, co wielu terapeutów grupowych uważa za etap najważniejszy. 

Kolejnym bonusem tego filmu jest czas, który współprowadzący i moderatorzy poświęcają na refleksję nad grupą i analizę tego, co się dzieje. Daje to widzowi duży wgląd w sposób postępowania prowadzących oraz czyni jasnym powody, dla których wybrali konkretne działania i interwencje. Film kończy się żywą i szczerą dyskusją między współliderami i moderatorem, w której uczestniczą członkowie grupy i dodają swoje uwagi na temat tej grupy.


Oglądając ten film:

  • Dowiesz się, jak stworzyć terapeutyczne środowisko dla nastolatków, które jest zabawne i angażujące, a także bezpieczne i uporządkowane.
  • Poznasz techniki, które pomagają nastolatkom wykorzystać ich wewnętrzną siłę i odporność.
  • Zrozumiesz, jak ułatwiać zajęcia i dyskusje, które sprzyjają odkrywaniu siebie i uczeniu się interpersonalnemu.
Wszystkie szkolenia są certyfikowane i objęte patronatem merytorycznym
Szkoły Psychoterapii Dialog.

Sprawdź, jak otrzymać certyfikat potwierdzający wzięcie udziału w szkoleniu:

Kliknij tutaj

Janice DeLucia-Waack 

▶Jest profesorem nadzwyczajnym i dyrektorem programu doradztwa szkolnego w Department of Counseling, School, and Educational Psychology na University at Buffalo, SUNY.

▶Jest również dyrektorem wykonawczym Association for Specialists in Group Work.

▶Jest byłym redaktorem Journal for Specialists in Group Work i członkiem American Counseling Association; Association for Specialists in Group Work (oddział ACA; oraz Group Psychology and Group Psychotherapy, oddział American Psychological Association.

▶Jest autorką/redaktorką dwóch książek: “Using Music in Children of Divorce Groups: A Session-By-Session Manual for Counselors” i “Multicultural Counseling and Training: Implications and Challenges for Practice”, a także współredaktorką/autorką trzech innych książek: “The Practice of Multicultural Group Work: Visions and Perspectives from the Field” (z Jeremiahem Donigianem), “Group Work Experts Share Their Favorite Activities: A Guide to Choosing”, “Planning, Conducting, and Processing” (z Karen Bridbord i Jennifer Kleiner), “School Counselors Share Their Favorite Activities: A Guide to Choosing, Planning, Conducting, and Processing” (z Louisą Foss, Judy Green, Kelli Wolfe-Stiltner), “How to Design a Group Plan” (z Amy Nitza). “School Counselors Share Their Favorite Classroom Guidance Activities” (z Faith Colvin, Sarah Korta, Katherine Maertin, Eric Martin i Lily Zawadski), “Leading psychoeducational groups: For children and adolescents”.

Allen Segrist

▶Uzyskał tytuł doktora w dziedzinie edukacji doradczej na Ohio State University.

▶Wykładał na Ohio State i w Shaker Heights zanim przeprowadził się do Indiany, gdzie przez 30 lat był profesorem na Wydziale Edukacji w zakresie Doradztwa na Uniwersytecie Purdue.

▶Był członkiem różnych grup, w tym American Counseling Association, pionierem ruchu doradztwa i samoświadomości.