Dowiedz się, na czym polega specyfika dorastania w domu, w którym był problem uzależnienia oraz jak dostosować swój warsztat terapeutyczny do potrzeb tej grupy pacjentów. Wobec osób wychowanych w domu z problemem uzależnienia, często stosuje się termin DDA (dorosłe dziecko alkoholika) lub DDD (dorosłe dziecko z rodziny dysfunkcyjnej). Są to określenia mające podkreślić wspólną przyczynę pewnych powstających na tym tle zaburzeń oraz symptomów, jakie manifestują się dorosłym życiu.
👤 Prowadząca: Marzena Joanna Wawerska-Kus
🕐 Czas trwania: 3:00:41
⭐️ Ocena: 4,7/5
NA SZKOLENIU:
➡️ Poznasz szczególnie przydatne techniki pracy z tą grupą pacjentów.
➡️ Zapoznasz się z przykładami praktycznej pracy terapeutycznej z pacjentami.
➡️ Dowiesz się, czy i jak dopasować swój warsztat terapeutyczny do potrzeb tej grupy pacjentów?
➡️ Usłyszysz, na co uważać i zwracać szczególną uwagę w pracy terapeutycznej z tą grupą pacjentów?
➡️ Lepiej zrozumiesz, jakie specyficzne role, mechanizmy obrony stosują osoby wychowane w domu z problemem uzależnienia?
➡️ Dowiesz się, jaka jest specyfika grupy pacjentów wychowanych w domu z problemem uzależnienia: czym się różni a w czym jest podobna do innych grup pacjentów?
➡️ Dowiedz się, na czym polega specyfika dorastania w domu, w którym był problem uzależnienia oraz jak dostosować swój warsztat terapeutyczny do potrzeb tej grupy pacjentów.
Wobec osób wychowanych w domu z problemem uzależnienia, często stosuje się termin DDA (dorosłe dziecko alkoholika) lub DDD (dorosłe dziecko z rodziny dysfunkcyjnej). Są to określenia mające podkreślić wspólną przyczynę pewnych powstających na tym tle zaburzeń oraz symptomów, jakie manifestują się dorosłym życiu.
➡️ Podczas tego szkolenia dowiesz się, na czym polega i czy faktycznie istnieje syndrom DDA i DDD.
➡️ Poznasz typowe mechanizmy i strategie, jakie stosowały osoby wychowane w rodzinach z problemem uzależnienia,
➡️ Dowiesz się, jakie role przybierają dzieci wychowane w tego typu domach oraz jak te mechanizmy wpływają na funkcjonowanie w dorosłym życiu.
DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE?
➡️ Dołącz do szkolenia, jeśli jesteś psychologiem lub psychoterapeutą niezależnie od nurtu i chcesz lepiej zrozumieć, jak na pacjentów wpływa wychowanie w rodzinie z problemem uzależnienia oraz jak skutecznie pracować terapeutycznie z tą grupą pacjentów.
➡️ W szkoleniu możesz uczestniczyć też jako student psychologii lub osoba zainteresowanaskuteczną terapią osób pochodzących z rodzin, w których był problem uzależnienia.
UWAGA: Dostęp do każdego wykupionego szkolenia jest aktywny przez 90 dni od daty zakupu.
Sprawdź, jak otrzymać certyfikat potwierdzający wzięcie udziału w szkoleniu:
➡️ Pedagog – absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom z wyróżnieniem, praca magisterska z zakresu andragogiki).
➡️ Certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnienia i współuzależnienia (certyfikat uzyskany w 2003 roku), absolwentka Szkoły Psychoterapii Ośrodka „Intra”, superwizorka PARPA i RSPU (od 2012), obecnie KCPU; członkini Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Uzależnienia i Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej.
➡️ Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pracy z osobami uzależnionymi, współuzależnionymi i DDA (Poradnia „Petra” w Warszawie, Przychodnia Leczenia Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia przy ul. Solec 30 a w Warszawie, Towarzystwo Pomocy im. Brata Alberta, oddział Warszawa oraz Stowarzyszenie „Rodzina i Trzeźwość”).
➡️ Od sierpnia 2004 do października 2013 roku kierowała Poradnią Leczenia Uzależnień i Współuzależnienia w warszawskiej dzielnicy Włochy, gdzie m.in. prowadziła terapię grupową DDA według autorskiego programu.
➡️ Była kierownikiem merytorycznym i wykładowczynią Studium Terapii Uzależnień w Broku i w Pszczynie („Błękitny Krzyż w Polsce”), superwizuje placówki zajmujące się terapią osób uzależnionych i ich rodzin, prowadzi superwizję szkoleniową dla osób przygotowujących się do egzaminu certyfikacyjnego PARPA i KCPU.
➡️ Autorka licznych publikacji dotyczących praktyki pracy psychoterapeutycznej. Prowadzi psychoterapię osób dorosłych w nurcie integratywnym zakorzenionym w podejściu humanistycznym (www.step.edu.pl).