Ten film ma na celu wyjaśnienie wpływu traumy na rozwój neurofizjologiczny i psychologiczny dzieci. Zaprezentowane zostały zasady pracy z dziećmi po traumie i różnorodne techniki TICCPT (Trauma informed child centered play therapy).
🕐 Czas trwania: 01:51:00
🗓 Data premiery: 2013
🌎 Kraj produkcji: USA
💬 Wersja językowa: polskie napisy
Ten film ma na celu wyjaśnienie wpływu traumy na rozwój neurofizjologiczny i psychologiczny dzieci. Zaprezentowane zostały zasady pracy z dziećmi po traumie i różnorodne techniki TICCPT (Trauma informed child centered play therapy).
Szkolenie prezentuje model TICCPT, opracowany przez dr Jennifer Baggerly, który syntetyzuje wiedzę na temat neurofizjologicznego i psychologicznego wpływu traumy na dzieci.
Trauma, definiowana jako zdarzenie zagrażające integralności fizycznej, często ma charakter interpersonalny. Najważniejszą zasadą leczenia dzieci po traumie jest zapewnienie spójnej, pielęgnującej, ciepłej relacji interpersonalnej. Model ten, oparty na tradycyjnej Terapii Zabawą Skoncentrowanej na Dziecku (CCPT), wprowadza świadomość, wiedzę i umiejętności w zakresie traumy oraz jest zgodny z trójfazowym modelem zdrowienia po traumie Judith Herman.
Struktura sesji w modelu TICCPT łączy spontaniczną zabawę z celowymi interwencjami. Przez pierwsze 30 minut dziecko ma swobodę w prowadzeniu zabawy, co ułatwia bezpieczne wyrażanie siebie i odgrywanie traumy za pomocą zabawek, które są „słowami dzieci”. Terapeuta stosuje podstawowe umiejętności CCPT, a do tego dodaje psychoedukację i celowe działań nakierowane na traumę, często z udziałem rodziców, w celu zaspokojenia potrzeb w zakresie wiedzy i umiejętności.
Celowe interwencje koncentrują się na regulacji fizjologicznej i funkcji dolnej części mózgu (pnia mózgu i móżdżku), które muszą być spokojne, zanim możliwa będzie nauka i rozumowanie w korze mózgowej.
Uzdrowienie opiera się na doświadczeniu, a nie na słowach, dlatego interakcje twarzą w twarz, ułatwiające samoregulację, są kluczowe.
Oglądając ten film:
Sprawdź, jak otrzymać certyfikat potwierdzający wzięcie udziału w szkoleniu:
▶Jest profesorem poradnictwa na Uniwersytecie Północnego Teksasu w Dallas, licencjonowanym superwizorem poradnictwa zawodowego (LPC-S) oraz zarejestrowanym superwizorem terapii przez zabawę (RPT-S).
▶Uzyskała doktorat z poradnictwa na Uniwersytecie Północnego Teksasu w 1999 roku. Od tego czasu pełniła funkcję edukatora poradnictwa, szkoląc tysiące studentów na kompetentnych doradców i terapeutów przez zabawę.
▶Dr Baggerly jest wybitną naukowczynią i badaczką, mającą na swoim koncie ponad 75 publikacji, w tym 37 recenzowanych artykułów w czasopismach, 6 książek, 24 rozdziały książek oraz 9 podręczników szkoleniowych lub filmów.
▶Otrzymała kilka grantów badawczych i przeprowadziła liczne badania naukowe. Liczne projekty badawcze dr Baggerly sprawiły, że jest uznawana za jedną z czołowych ekspertek w dziedzinie terapii przez zabawę na świecie. Prowadziła badania i szkolenia w Hongkongu, na Tajwanie, w Argentynie, Anglii, Sri Lance i Kanadzie.