Osoba z myślami samobójczymi jest prawdopodobnie największym wyzwaniem klinicznym i etycznym nawet dla najbardziej doświadczonego specjalisty zdrowia psychicznego. John Sommers-Flanagan umiejętnie uczy poprzez prezentację kliniczną na żywo, jak skutecznie oceniać oraz interweniować, siedząc twarzą w twarz z pacjentami mającymi myśli samobójcze.
🕐 Czas trwania: Część 1: 03:34:26 ; Część 2: 02:17:15 ; Część 3: 02:04:50
🗓 Data premiery: 2018
🌎 Kraj produkcji: USA
💬 Wersja językowa: polskie napisy
Samobójstwo to coś więcej niż proste wołanie o pomoc. Psycholog i doradca-edukator John Sommers-Flanagan uważa, że myśli i zachowania samobójcze odzwierciedlają bolesne połączenie izolacji społecznej i głębokiego cierpienia emocjonalnego. Apeluje on zatem, aby nie kierować się mitami klinicznymi lub przestarzałymi przekazami przy dokonywaniu oceny i leczeniu klientów z myślami samobójczymi. Doktor Sommers-Flanagan pokazuje, jak interweniować w sposób współpracujący i empatyczny, a nie z pozycji autorytetu i lęku.
Uczy, w jaki sposób zbadać i złagodzić czynniki ryzyka poprzez odkrywanie zasobów ochronnych, potwierdzających życie i skoncentrowanych na nadziei.
Podczas demonstracji tych skutecznych strategii dr Sommers-Flanagan pokazuje także, jak skutecznie używać Mood Rating Scale i medytacji uważności w pracy klinicznej z klientami o skłonnościach samobójczych.
Obserwując go, a następnie praktykując te i inne strategie, zaczniesz skupiać się na znaczących wydarzeniach życiowych i potencjalnych źródłach przyjemności jako kontrapunkcie dla myśli samobójczych pacjentów.
Zdobędziesz również jasną wiedzę praktyczną na temat siedmiu wymiarów skłonności samobójczych, które obejmują nieznośny niepokój lub „ból psychiczny”, pobudzenie, upośledzenie rozwiązywania problemów, izolację społeczną/wyobcowanie, beznadzieję, zamiar, odwrażliwianie i środki śmiercionośne. Ponadto zaczniesz opanowywać obszary zadań klinicznych do pracy z klientami o skłonnościach samobójczych, które obejmują łączenie się i współpracę, monitorowanie i zarządzanie naszymi reakcjami, stosowanie psychoedukacji, współpracę i konstruowanie planów leczenia i bezpieczeństwa, konsultacje z innymi specjalistami i dokumentowanie.
W pierwszej części fascynującej serii składającej się z trzech filmów John Sommers-Flanagan umiejętnie uczy poprzez prezentację kliniczną na żywo, jak skutecznie oceniać oraz interweniować, siedząc twarzą w twarz z pacjentami mającymi myśli samobójcze. W tym filmie pracuje z rozwiedzioną matką cierpiącą na depresję oraz 22-letnim studentem college'u i weteranem wojny w Iraku, który zmaga się z problemami rodzinnymi i nadużywaniem alkoholu.
Oglądając ten film:
Sprawdź, jak otrzymać certyfikat potwierdzający wzięcie udziału w szkoleniu:
▶ Jest profesorem doradztwa na Uniwersytecie Montana. Doktorat z psychologii uzyskał w 1986 roku, kończąc staż przeddoktorski w Upstate Medical Center w Syracuse w stanie Nowy Jork.
▶ Oprócz nauczania, badań i superwizji John prowadzi także małą niezależną praktykę. Wcześniej był konsultantem ds. zdrowia psychicznego w Trapper Creek Job Corps (2003–2014), pełnił funkcję dyrektora wykonawczego Families First Parenting Programs (1995–2003) i był współgospodarzem radiowego talk-show w Montana Public Radio zatytułowanego: „Co się dzieje z mężczyznami?” Jego pracę z młodzieżą i rodzicami uwieczniono w celach edukacyjnych w wielu różnych produkcjach wideo.
▶ John Sommers-Flanagan specjalizuje się przede wszystkim w pracy z dziećmi, rodzicami i rodzinami. Jest autorem lub współautorem ponad 100 publikacji specjalistycznych, w tym ośmiu książek takich jak, m.in.: “Tough Kids, Cool Counseling” (2007), “How to Listen so Parents will Talk and Talk so Parents will Listen” (2011), “Clinical Interviewing” (2017), “Counseling and Psychotherapy Theories in Context and Practice” (2018) i “Suicide Assessment and Treatment: A Strengths-Based Approach” (2021).